Gameplan 2018

Nu har jag gjort en planering inför 2018. Jag kommer satsa och lägga upp träningen för tre huvudsakliga tävlingar, sen kommer jag fylla på med några mindre kortare lopp där emellan allt eftersom lusten faller på.

Mina tre huvudmål för 2018 kommer bli:

  • Nora Maraton (17 Mars).
  • Örebro Backyard Ultra (10 Maj).
  • Black River Run (Mitten av Sept).

Nora Maraton. Den enda maratonet här i min hemstad. 4 varv runt Åsbosjön, med några riktigt jobbiga backar under vägen. Jag har tidigare velat springa det här loppet, men har varje gång lyckats bli sjuk precis innan. Förra året fick jag nöja mig med att stå flaggvakt utefter banan, men nästa gång ska jag se till att få springa.

Örebro Backyard Ultra. Distans okänt, men siktar på i alla fall 5 mil. Ett Backyard Ultra går till som så att man har en bana på drygt 6 km. Man har en timme på sig att hinna runt. Klarar man det startar man på nytt när nästa hela timme blir. Sen får man hålla på tills man inte hinner i mål innan nästa start går. Mitt mål är att i alla fall få till 7-8 varv, vilket ger 7-8 timmars löpning.

Black River Run. Har fått flera tips om att det är ett bra lopp. Är inte helt säker på om det blir 50 eller 100 miles, men håller jag mig skadefri och träningen flyter på bra, så vill jag nog satsa på 100 miles (16 mil). Det är en bana på 16 km, som man då får springa 10 varv på.

Just distansen 100 miles är ju den klassiska distansen bland ultralöpare. Och som det ser ut nu, så får jag avsluta nästa års säsong med att springa den distansen. Det är verkligen ett stort livsmål som klaras av då. Så det är väl bara att börja träna långt och att ställa in sig på att springa den distansen. Det blir 24 timmars pannbenslöpning helt enkelt.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *